Värderingsdriven, kompetent och kreativ – så beskrivs Hyvää

Hyvääs vd Maria Niemi i en grå kappa och rosa halsduk, och sitt långa lockiga mörka hår, samt texten "Stort tack för ett bra samarbete och för det höga betyget!"
Foto: Jennie Kumlin

Under våren 2020 gjorde Hyvää en kundundersökning, som visar mycket goda resultat.

Hyvääs uppdragsgivare är mycket nöjda både med insatsen som helhet och leveranssäkerheten, i snitt 8,8 samt 8,9 av 10.

Det är mycket troligt att de kommer att anlita Hyvää igen, i snitt 4 av 5. Sannolikheten att uppdragsgivare rekommenderar Hyvää vidare är i snitt 9,2 av 10.

“Hyvää är en stark samarbetspartner som jag gärna fortsätter jobba med och förknippas med framåt.”

Hyvää anses ha mycket hög kompetens inom strategisk kommunikation, normkreativ kommunikation och skrivande & copywriting, i snitt 4,5 av 5. 

“Hyvää är en nära samarbetspartner som kompletterar de egna kompetenserna inom kommunikationsstrategi, inte minst genom normkritisk analys och strategi.”

Hyvää anses i hög grad tillföra ett värde till organisationen, i snitt 4,1 av 5.

Ordmoln med ord som uppdragsgivare använder om Hyvää, till exempel "kunnig", "kompetent", "värderingsdriven", "professionell" och "kreativ"

Uppdragsgivare beskriver Hyvää som:

  • VÄRDERINGSDRIVEN, KOMPETENT, PROFESSIONELL, KREATIV, KUNNIG*
  • MODIG, INNOVATIV, LEKFULL
  • VÄNLIG, SNÄLL, HJÄLPSAM, TREVLIG, SYMPATISK
  • TRYGG, SERIÖS, KONTROLL
  • ANALYTISK, PÅLÄST
  • LEVERANSSÄKER, FLEXIBEL
  • BRA

En sammanfattade det med:

  • Normkreativ kommunikation med strategisk spetskompetens

* Fetmarkerade ord förekommer mer än en gång

Strategisk kommunikation

Inom strategisk kommunikation har Hyvää anlitats för:

  • Research, analys och förstudie
  • Strategisk rådgivning
  • Sociala medier och digital kommunikation
  • Kriskommunikation
  • Varumärkesutveckling och förändringskommunikation
  • Projektledning

Såhär har uppdragsgivare inom strategisk kommunikation svarat:

  • Hyvääs kompetens är mycket hög (betyg 4,5 av 5)
  • Hyvääs insats tillför i hög grad ett värde till organisationen (betyg 4,3 av 5)
  • Mycket nöjda med Hyvääs insats som helhet (betyg 9 av 10)
  • Hyvääs insats motsvarar i mycket hög grad förväntningar vad gäller leveranssäkerhet (betyg 9,2 av 10)
  • Hyvää får ett mycket högt betyg när i jämförelse med en ideal verksamhet (betyg 9 av 10)
  • Sannolikheten att man rekommenderar Hyvää vidare är mycket hög (betyg 9,8 av 10)
  • Det är ganska troligt att man kommer anlita Hyvää igen (betyg 4,7 av 5)

Fritextsvar:

“Hyvää är en nära samarbetspartner som kompletterar de egna kompetenserna inom kommunikationsstrategi, inte minst genom normkritisk analys och strategi.”

“Hyvää är en stark samarbetspartner som jag gärna fortsätter jobba med och förknippas med framåt.”

Normkreativ kommunikation

Inom normkreativ kommunikation har Hyvää anlitats för:

  • Föreläsning
  • Workshop
  • Analys

Såhär har uppdragsgivare inom normkreativ kommunikation svarat:

  • Hyvääs kompetens är mycket hög (betyg 4,3 av 5)
  • Hyvääs insats tillför i hög grad ett värde till organisationen (betyg 3,8 av 5)
  • Mycket nöjda med Hyvääs insats som helhet (betyg 8,5 av 10)
  • Hyvääs insats motsvarar i mycket hög grad förväntningar vad gäller leveranssäkerhet (betyg 8,5 av 10)
  • Hyvää får ett mycket högt betyg när i jämförelse med en ideal verksamhet (betyg 8,3 av 10)
  • Sannolikheten att man rekommenderar Hyvää vidare är mycket hög (betyg 8,5 av 10)
  • Det är ganska troligt att man kommer anlita Hyvää igen (betyg 3,1 av 5)

Skrivande och copywriting

Såhär har uppdragsgivare inom skrivande och copywriting svarat:

  • Endast en respondent som ger Hyvää högsta betyg i alla frågor

Net Promoter Store och Nöjd Kund Index

Andra mått som räknats ut genom kundundersökningen:

  • Net Promoter Score:  69 av 100 (allt över 30 räknas som ett högt värde)
  • Nöjd Kund Index: 87 av 100.

Om kundundersökningen

Hyvääs kundundersökning genomfördes mellan den 14 februari och 6 mars 2020, och sammanställdes av Susanne Argus inom sin LIA. En enkät med 11 frågor skickades ut till 31 av Hyvääs cirka 40 kunder och uppdragsgivare från åren 2014-2019. Bortfallet om cirka 9 stycken berodde framför allt på att e-postadresser saknades.

Av 31 utskickade enkäter mottogs 13 svar, vilket ger en svarsfrekvens på 42 procent.  

Hyvää hade i huvudsak två syften med enkätundersökningen:

  1. Få kunskap om hur kunderna uppfattar Hyvää – avseende varumärke och innehållet i företagets tjänster.
  2. Få idéer kring Hyvääs eventuella utvecklingspotential – utifrån kundens beskrivning av vad som redan nu fungerar bra och vad som kan utvecklas eller göras ännu bättre.

Deltagarna svarade på elva frågor inom olika sektioner beroende av vilken av de tre tjänsterna man främst anlitat Hyvää för; Normkreativ kommunikation, Strategisk kommunikation eller Copywriting och skrivande.

Tjänster som uppdragsgivarna anlitat Hyvää för:

  • Normkreativ kommunikation: 46 procent
  • Strategisk kommunikation: 46 procent
  • Skrivande och copywriting: 8 procent

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.