Strategi

Hur ska vi använda oss av sociala medier?
Hur hanterar vi en kris?
Hur ska vi göra för att vara i samklang med tiden?
Och hur lyckas vi få fram en förändring?

Kanske anar ni att er kommunikation kunde fungera bättre, men ni vet inte hur. Eller så behöver ni skärpa upp på områden där ni själva saknar kunskap.  Hyvää kan hjälpa er genom grundläggande analys, organisera upp kommunikationsarbetet, kompetensutveckla och genom att bygga upp engagemang internt och externt.

Genom att jobba strategiskt kommer ni att kommunicera smart.

Strategi

Tjänsten skräddarsys efter era behov och kan exempelvis innehålla:

  • Research och analys
  • Kriskommunikation
  • Sociala medier och digital kommunikation
  • Varumärkesutveckling och förändringskommunikation
  • Internkommunikation och förankringsprocesser
  • PR och marknadsföring

Exempel på tjänster

Hyvää erbjuder:

  • Strategiskt bollplank och mentor – i förändringsprocesser
  • Krishantering – akut hjälp
  • Kriskommunikationsplan – ny eller uppdatera äldre plan
  • Krisövning – drevscenario med sociala medie- och presshantering
  • Översyn av redaktionellt arbete i sociala medier och webb
  • Opinionsbildning – strategi, argumentation och skrivande

Lär känna Hyvää

Upptäck lite mer om Hyvää innan du bestämmer dig:

Podden Digitalt med Maria Niemi om kriskommunikation


Ord från andra

Systembolaget, Stockholms stadsbibliotek och facket Elektrikerna är några av de organisationer och företag som anlitat Hyvää för tjänsten Strategi. Läs mer under Uppdrag.

”Maria fanns med som analytiskt bollplank när vi i Stockholms stadsbibliotek under några månader tog fram sin nya biblioteksplan. Maria bidrog med skarp analysförmåga, erfarenheter från tidigare visionsarbeten och djup kunskap om organisationsprocesser. För mig som projektledare var det mycket värdefullt med en konsult som hela tiden lyssnade in organisationen men samtidigt vågade ifrågasätta och trycka på.”

– Anna Wåglund, kommunikationschef, Stockholms stadsbibliotek 2016

 

Rekommendation för Hyvääs Maria Niemi

 

Ord som "Lärorik", "Intressant" och "Bästa läraren" finns i elevernas utvärdering.

– Eleverna på Marknadskommunikatör i sociala medier, Nackademin, om kursen Krishantering i sociala medier 2016 och Maria Niemi som huvudlärare.

 

Marika Österlund om Maria Niemi

Anlita Hyvää

För information, prisuppgift eller beställning kontakta Hyvää!