Hyvääs årskrönika 2019

Vilket år det har varit, på många sätt det bästa någonsin i Hyvääs historia! Till exempel fyllde Hyvää fem år (varav ett år som aktiebolag). Det firades med en tackvideo till alla Hyvää jobbat med under åren.

Detta gjorde Hyvää under året 2019:

Strategi

  • Förstudie inför framtida arbete med fördjupad analys hos statistikmyndigheten SCB via huvudbyrån Springtime-Intellecta.
  • Strategisk kommunikation för RFSL under kongressen.
  • Stöttat fackförbundet Elektrikerna med att ta fram en kriskommunikationsplan.
  • Sociala medie-marknadsföring inför All Digital Week för Digidelnätverket.
  • Utbildare inom kriskommunikation på Nackademins utbildningsprogram Digital kommunikatör i sociala medier.
  • Gästutbildare på Poppius inom content marketing.
  • Blev ihop med företaget Jämställt en av vinnarna av ramavtalet för SKR:s jämställdhetsarbete från 2020 och framåt.

Normkreativ

  • Inspirationsföreläsning om normkreativ kommunikation på Academy of Swedish Lapland för Swedish Lapland Visitors Board.
  • Utbildade KTH:s alla kommunikatörer i normkreativ kommunikation.

Copywriting

Hyvääs eget

Blogg-inlägg

Kompetensutveckling

  • Kreativt skrivande A på Södertörns högskola.
  • Två skrivarkurser med författarna Mian Lodalen och Sara Lövestam som ledare.

Uppdrag under 2020

Tveka inte att kontakta Hyvää om du behöver hjälp med strategicopywriting eller normkreativ kommunikation. Eller en föreläsare och utbildare inom någon av dessa områden.

Kommande:

  • Hyvääs Maria Niemi ska fortsatt kompetensutveckla sig i kreativt skrivande på Södertörns högskola, denna gång på B-kursen.
  • I vår har Hyvää en praktikant: Susanne Argus som är blivande digital marknadsstrateg från TUC. Du som jobbar med Hyvää då får också chans att ta del av Susannes klokskaper!

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.