Studieförbunden ny kund hos Hyvää

Studieförbunden

 

Den ideella organisationen Studieförbunden har anlitat Hyvää Kommunikation för att göra en underlagsanalys inför deras arbete med en ny bildstrategi.

Studieförbunden har just bytt namn från det tidigare namnet Folkbildningsförbundet och har därför tagit fram en ny logotyp och grafisk profil. Nästa steg i utvecklingsarbetet är en ny bildstrategi med start januari 2016.

Såhär skriver de om namnbytet:

”Från 1 januari heter vi Studieförbunden. Vi är studieförbundens bransch- och intresseorganisation. De tio studieförbunden är Sveriges största mötesplats för bildning och kultur. Varje år deltar ett myller av människor i studiecirklar och kulturarrangemang runt om i hela landet.

Studieförbunden verkar på olika sätt för att utveckla en demokratisk samhällsutveckling – också mellan valen. Andra fokusområden som vi arbetar och samverkar kring är unga utan arbete, studieförbundens roll för musiklivet i Sverige.

Studieförbunden är viktiga aktörer i civilsamhällets febrila arbete landet över för ett gott mottagande av människor på flykt.”

Kommentera